De såg helt enkelt ut som brats hela bunten

Tjola hoppsansa (snart kommer min kreativitet gällande att komma på hurtiga hälsningsfraser snart vara på noll)

Ingen aning om varför jag inte sover nu. Jag borde sova nu eftersom jag inte kom hem igår natt från jobbet förrens ca kl 03.00 och somnade någon gång 03.30. Var ganska så död hela kvällen kan nog nämnas. Det var en sluten tillställning igår. Restaurangen har egentligen stängt för allmänheten men sedan så var det någon som skulle gifta sig som hade bokat restaurangen igår kväll för sina gäster. Grejen är att detta inte var själva bröllopsmiddagen, nej gifter sig gör de i dag. Brudparet var från Stockholm men tyckte att Söderköping och Brunnskyrkan var en en trevlig plats att gifta sig på. Därför har de bjudit hit alla sina vänner och bekanta från Stockholm  och låter de bo på Brunnshotellet. Eftersom många kom redan på fredagen så bjöd de sina gäster på mat på Bondens där jag jobbade i går kväll. I dag skulle de gemensamt äta frukost på Brunnen och sedan spela golf innan själva bröllopet och bröllopsfesten börjar. Jag känner på mig att detta blir ett dyrt bröllop för den som betalar. Fast det är ju lugnt, för det är brudens mamma och pappa som betalar. Puh.

Det var lite roligt för igår kväll verkade det som att det var mest bara studiekamrater och dylikt som var bjudna på festen, alltså mestadels unga i samma ålder som brudparet. Det som var roligt och som alla vi jobbade igår lade märke till var att alla såg likadana ut. Alla tjejerna var blonda och snygga och hade liknande kläder på sig. Samma sak med killarna. Alla killar var i princip blonda med bakåtslickat hår och pikétröjor. De såg helt enkelt ut som brats hela bunten.


Detta är ju då restaurangen jag arbetar på. 

Planen för idag är nog att åka in till Norrköping (igen) för att köpa mig en vinterkappa (igen). Förhoppningsvis kan mamma komma och hjälpa mig sen att välja rätt jacka. Sedan får vi se vart vinden för mig. HA. 

Tjola hejsan   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0