Den aggressivare sorten av tandkrämskladdare


Jag kom på nu när jag satt här i godan ro och tittade i genom lite blandade bilder att det är ett stort mysterium som fortfarande inte är löst! Vem var egentligen den där tandkrämskladdaren?! Jag ska ta det från början:

Klass 9C skulle för nästan exakt ett år sedan ut på klassresa och övernatta på den lilla ön Ämtö i två nätter. De delade upp sig i sina olika små stugor med ungefär fem pers i varje. Sedan lekte de lekar och hade allmänt roligt. Allt var frid och fröjd, förutom det faktum att 9C inte var ensamma på ön. Där övernattade även två till! Det var två tyska nakenbastande människor som bodde på okänd plats på ön. Förvisso verkade paret som ett lugnt par och inte alls särskilt farliga men man kunde ju inte veta säkert. Klass 9C fortsatte i alla fall med sina hyss och upptåg gjorde det ända tills det var sista kvällen innan de skulle åka hem till civilisationen igen.

Det hade blivit mörkt och Lisa, Stina, Jennie och Maria satt inne i sin stuga och spelade kort. Helt plötsligt ser Maria hur Lisa plötsligt stelnar till med blicken mot fönstret och Maria försöker genast ta reda på vad det är som Lisa har blivit så chockad över. Det Maria ser utanför är en Fredrik som försöker skrämma dessa stackars kortspelande flickor, vilket han lyckats med.

Efter att de hade skällt en stund på Fredrik för att han skrämt dem fortsätter de spela sitt kortspel. Helt plötsligt ser Maria ett finger som sticker upp ovanför fönsterkarmen. De andra ser det också och allihopa springer de fram till fönstret för att försöka se vem fingret tillhör. Tyvärr så är ägaren till fingret borta, men han/hon har lämnat efter sig något kladdigt, vitt på fönsterrutan. Det är tandkräm.

Flickorna springer genast ut och bort till Fredriks stuga för de är säkra på att de är han som varit framme igen. Men Fredrik säger sig snabbt som ögat vara oskyldig, och det kunde också hans sovkamrater intyga. Flickorna går runt till de andra stugorna och frågar ut en efter en om det möjligtvis kan vara någon av dem som gjort brottet.

Plötsligt ser Stina en figur stå vid detta fönster där brottet skett. Stina springer dit snabbt som ögat, men figuren var snabbare. De andra, som sett hur Stina plötsligt sprang i väg, går fram till fönstret för att se vad för nytt som kladdats dit. Den här gången står det något . "I see you" är de tre orden. De förstår att detta måste vara en mycket aggressiv tandkrämskladdare. De blir genast oroliga för Stina som sprungit in i skogen efter skurken. Lyckligtvis kommer hon tillbaka ganska snart, men tyvärr utan skurken.

Vi fick heller aldrig reda på vem denna mystiska figur var, hur han såg ut eller någonting annat. Det kan ha varit tysken, det kan ha varit en för oss okänd person som vi inte en visste fanns på ön. Det kan till och med ha varit, ve och fasa, någon i klassen! Detta kommer vi heller aldrig få reda på, om inte du, tandkrämskladdare, kliver fram i ljuset och visar ditt rätta jag! 

Jahopp, tillbaka till nutid då. Kanske dags för mig att fortsätta med mina läxor, men det är så mycket roligare att skriva den här historien, än om filmens hjältar. Heheheheh... 

Kommentarer
Postat av: Elsa

Ett riktigt mysterium.

2008-09-25 @ 19:44:08
URL: http://essessa.blogspot.com
Postat av: Lisa

hahaha, fy vad rädd jag var. Men jag är ganska säker på att det var per:P

2008-09-26 @ 10:03:12
Postat av: Ebba

Hahaha, du är knäpp Maria ;)

2008-09-26 @ 10:30:26
Postat av: Maria

Lisa: haha aa jag vet ;D Fast Michaela sa till mig att hon visste, vem det var och att det var en tjej ;)



Ebba: HEHEHEHEHEHE jorå född sån antar jag ;)

2008-09-26 @ 16:08:02
URL: http://mariaheterjag.blogg.se/
Postat av: Stina

AHH DET VAD PER!!!! jag tvakar inte en sekund på det ><

2008-09-30 @ 00:58:33
URL: http://gnista.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0